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Coca-Cola Company buys Backus non-alcoholic Peruvian brands

Source: www.mercadonegro.pe Last weekend SabMiller, which administrates all of Backus´ activities, came to a global agreement with Coca – Cola Company to purchase all of their non-alcoholic beverages in an attempt to expand operations and sales in Africa. This purchase was for 260 million dollars. Backus is an international Peruvian brewery. It was founded by Jacobo Backus and Howard Johnston two American citizens. In 1876 they founded an ice company in a well-known district in Lima, Rimac, and in 1879 they change it to The Backus and Johnston Brewery LTD. But in 1954 it was bought out by a group of Peruvian entrepreneurs led by Ricardo Bentin Mujica in an effort to show the world how you can nationalize a company with private investment. Throughout the years Backus bought out all their competitors in Peru and as a result they own all the major beers brands of all the major regions making them a modern day monopoly. In 2005 Backus merged with SABMiller to become the second...

How to Design Social Media Images for Brand Recognition

Are you posting images across social networks? Do you use them to extend your brand recognition? The way logos, fonts and colors work together in social media images is an important part of gaining brand attention. In this article you’ll  discover how to make your social profiles and visual content align to reinforce your brand and catch your audience’s eye . Find tips for branding your social media images. #1: Create Complementary Profiles and Covers Consistency is a key part of recognition and success.  Use your company’s traditional logo or a variation of its design  for each of your social profile pictures to maintain online brand recognition. Even if you tweak your logo, your audience should still be able to recognize you immediately. Havaianas experiments with fonts in their Facebook designs. In the example above you can see how lululemon athletica has adapted a version of its standard red logo to match its cover image on Facebook and Twitter. The harmony between yo...

3 cosas que no debes decir en una entrevista.

fuente:  carita5.rssing.com El trabajo del relacionista público es generar notoriedad y conocimiento del cliente en el mercado (objetivo básico). Una estrategia muy efectiva es una entrevista con un periodista local.   Esto puede ser algo muy favorable o muy desfavorable para el cliente. Incluso esto puede ser muy espantoso para el relacionista público dependiendo en la capacidad de persuasión del cliente y la capacidad del periodista para refutar las respuestas del entrevistado. Una entrevista no debe ser una pesadilla. Acuérdense que los periodistas están tratando de realizar su trabajo y buscan premisas para publicar noticias. Incluso cuando te entrevisten debes sentirte privilegiado porque típicamente están buscando un experto sobre un tema que realmente le interesan y van a publicar tu entrevista en su medio. Existen algunas pautas para superar una periodista astuto. Por ejemplo, trata de manejar la entrevista como una conversación cotidiana, trata de se...

10 TIPS PARA UN BLOG EXITOSO POR @RELACIONESPUBLICAS

janefriedman.com ESCRIBE ACERCA DE LO QUE CONOCES. ACTUALIZA TU BLOG CON REGULARIDAD. REIVSA TODO LO QUE ESCRIBES. PROMOCIONA TU BLOG. APRENDE A USAR LAS REDES SOCIALES. INVITA A TUS LECTORES A PARTICIPAR. EXPLICA DE QUÉ SE TRATA TU BLOG. USA A TU BLOG PARA CONSEGUIR TRABAJO. APRENDE TODO ACERCA DE SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION). TEN PACIENCIA ¿Cuáles son tus tips para tener un blog exitoso? ¿ Cuál de estas tips vas aplicar a tu blog?  GRACIAS POR LA INFORMACION @RELACIONESPUBLICAS AULA DE RELACIONES PUBLICAS. 

3 Tips to generate more traffic to your website by Jennifer Cooley Channel Account Manager, HubSpot

Source: www.reliablecpp.com This post is an email originally written by Jennifer Cooley-Channel Account Manager of HubSpot. I´m sharing this gem with the objective of HELPING YOU generate more traffic to your website.   1. Blog on a regular basis Every new blog post you create is a new page for Google to index -- it's a new opportunity for you to rank for a keyword that you want people to find you for. If you blog just twice per week, you'll add about 100 new pages to your site after one year! Write about industry trends, news, tutorials, tips, or anything else that might educate your audience -- don't be purely self-promotional. Make sure that your blogging platform is easy to update, and lets you easily optimise your posts for the search engines.  Don't have a blog that's easy to update? Get access to HubSpot's blogging tool for free. (Then read  this blog tutorial  for more info.) 2. Do on-page search engine optimisation (SEO) Each of you...

TOP 10 MARCAS PERUANAS EN FACEBOOK Y MIS CONCLUSIONES

La siguiente publicación es un ranking de TOP 10 de las mejores performances de marcas peruanos en Facebook. Este ranking es un estudio analítico de las cuentas que monitorean la empresa SocialBakers . Es importante mencionar que estas marcas son clientes exclusivos de SocialBakers, entonces su estudio se basa en sus clientes y no otras marcas. NO ES UN ESTUDIO GLOBAL DE TODAS LAS MARCAS PERUANAS. Esta investigación se basa en 4 indicadores: “Local Fans”, “Fans”, “ER” y “Rating”. 1.      Local Fans: este indicador mide todos los fans locales que residen en todo el territorio nacional. No mide los seguidores en el extranjero. 2.      Fans: esta categoría mide todos los fans globales de la marca; locales y extranjeros. 3.      ER (Average Engagement Rate): este indicador identifica el promedio de interactividad que la marcas tienen con sus seguidores, es la tasa de interactividad. 4.   ...